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» WIMAC |
Veuillez noter:
MAAC a déclaré qu'il ne devrait pas y avoir de vol sur les sites de plein air des clubs jusqu'à ce qu'ils aient reçu leur certificat d'exploitation (SOC).
Nous espérions que cela se produirait bientôt, mais il n'est pas possible de prédire quand cela se produira.
Nous mettrons à jour cette page et informerons les membres par courriel dès que nous aurons reçu le SOC de MAAC..
Mise à jour du 27 mars 2023:
En plus du retard inattendu pour que WIMAC reçoive son certificat d'exploitation de site (SOC) de la MAAC, nous venons d'être informés que notre club est pris en compte dans le groupe de clubs qui se trouve à 3 nm d'un "aérodrome" (pour pour le but de recevoir le SOC de MAAC).
L'explication de MAAC à ce sujet est:
"MAAC a adopté comme politique, que le processus MPPD18 doit être appliqué à tous les clubs de manière égale, si le site est situé à moins de 3 nm de tout type d'aérodrome (aérodrome fixe, aéroport, héliport enregistré ou certifié, drome d'eau, base de ski, etc.).
Non seulement c'est l'exigence en vertu de notre exemption passée, mais il prépare MAAC pour une nouvelle demande d'exemption - y compris pour les clubs à l'extérieur de l'espace aérien contrôlé souhaitant fonctionner au-dessus de 400 '. "
WIMAC a déjà soumis de plus amples informations récemment demandées par MAAC pour les prochaines étapes vers le processus pour obtenir notre SOC.
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Please note:
MAAC has stated there should be no flying at Club outdoor sites until each club has received its Site Operating Certificate (SOC).
We hoped that this would happen soon, but it is not possible to predict when it will occur.
We will update this page and inform members by email as soon as we have received MAAC’s SOC.
Update 27 March 2023:
Further to the unexpected delay for WIMAC to receive its Site Operating Certificate (SOC) from MAAC, we have just been informed that our club is considered in the group of clubs that is WITHIN 3nm of an "aerodrome" (for the purpose of receiving MAAC's SOC).
MAAC's explanation for this is:
"MAAC has adopted as policy, that MPPD18 process shall be applied to all clubs equally, if the site is located within 3nm of any type of aerodrome (fixed wing aerodrome, airport, registered or certified heliport, water drome, ski base etc).
Not only is this the requirement under our past exemption, it sets MAAC up for a new exemption request - including for clubs outside controlled airspace wanting to operate above 400'."
WIMAC has already submitted further information recently requested by MAAC for next steps towards the process to obtain our SOC.
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WIMAC est une organisation située dans l'ouest de l'île de Montréal qui a pour seul but de donner à ses membres les moyens de profiter du passe-temps passionnant qui consiste à piloter tous les types de modèles d'aéronefs, y compris les avions, hélicoptères, drones et planeurs téléguidés. De plus, piloter avec FirstPersonView est de plus en plus populaire.
Dans l'état actuel des choses, notre terrain extérieur actuel POURRAIT ne plus être disponible dans le futur. Nous envisageons toutes les options, y compris parler à la ville de Montréal pour rester sur notre terrain existant. Pour les mises à jour en cours, pour les non-membres, voir CE FIL DU FORUM . (Pour membres: ICI)
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WIMAC is an organization located on the West Island of Montreal that exists solely to provide its members the means to enjoy the exciting hobby of flying all types of model aircraft, including radio-controlled airplanes, helicopters, drones and sailplanes. Also, flying using FirstPersonView is becoming more popular.
As things stand, our current outdoor field MAY no longer be available sometime in the future. We are looking at all options, including talking to the City of Montreal to stay at our existing field. For ongoing updates see THIS FORUM THREAD . (For members: HERE)
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Video de notre site/Video of our site - par Ralph Thompson.
Photos “FunFly”/ Funfly photos - par Luc Dallaire
360 Virtual Reality view of Field - par Michael O'Bree
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WIMAC and MAAC Membership Renewal Information |
Jan 08, 2008 - 8:39 AM - by xed
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WIMAC Membership
WIMAC membership forms and accepted methods of payment can be found under Application Forms section of the website. New members should read the Beginner's Information article to (re-)familiarize yourself with the hobby. For those just starting, we have dedicated volunteer Instructors who will provide you with free instruction on flying your aircraft. For more information, please read our Flight Training Policy.
A club initiation fee of $50.00 is required for first-time memberships (excluding juniors) and a signed WIMAC application form (waiver) must be submitted with payment. See Application Forms page for details.
Note that WIMAC will not accept cash or forward cheques on your behalf that are intended for MAAC membership. You must submit these payments directly to MAAC.
MAAC Membership
Please do not forget that you are REQUIRED to have an active MAAC membership in good standing for any indoor or outdoor WIMAC sanctioned activities, particularly so while operating a model aircraft.
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Règles de champ/Field Rules |
Jan 10, 2007 - 12:08 AM - by xed
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Appel
Dans un souci de sécurité, veuillez prendre le temps d'annoncer votre intention d'aller sur le terrain. Voler seul peut être dangereux et est déconseillé dans notre club.
Procédures d'accès aux champs
La porte doit être fermée en tout temps en raison du fait que des gens ont déversé sur la propriété derrière le parking et la ville oblige l'école à payer pour le nettoyage. Par conséquent, fermez la porte après votre entrée et après votre départ.
Élimination des déchets
Vous êtes responsable de tous les déchets que vous apportez sur le terrain. Veuillez ne laisser aucun désordre derrière pour que les autres s'en occupent.
Coupe de pelouse
Tous les avions doivent être immobilisés pendant que la pelouse est coupée et ne faites pas attendre le gars jusqu'à ce que vous ayez terminé de voler. Il n'est pas payé à l'heure. S'il perd son temps, cela pourrait entraîner des frais de coupe plus élevés pour le club. Cela devrait être évident, mais ce n'est apparemment pas le cas.
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Roll Call
In the interests of safety, please take the time to announce your intentions to go to the field. Flying alone can be dangerous and is discouraged at our club.
Field Access Procedures
The gate is to be kept closed at all times due to the fact that people have been dumping on the property behind the parking lot and the city is forcing the school to pay for the clean-up. Therefore, close the gate after you come in as well as after you... [Read More]
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WIMAC FPV flying rules. |
Jan 06, 2014 - 10:57 AM - by beto9
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Version Francaise en bas.
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A group of FPV flyers composed by Andrew, Tarek and Peter got together to draw the rules regulating FPV flying. They have been approved by the Directors.
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WIMAC FPV Rules
1. General
1. The following rules govern all First Person View (FPV) flight operations at WIMAC.
2. FPV is defined to mean any flight in which the pilot controls the aircraft (airplane, helicopter, multi-rotor, or other) through other than direct view of the aircraft from the ground. Typically this means that an image from an on-board camera is viewed on a monitor or through a helmet mounted display (HMD).
2. MAAC FPV Rules
1. All FPV pilots should become aware of the MAAC FPV rules (available on the MAAC web site). Note that these rules are part of the MAAC safety code, adherence to which is mandatory.
2. WIMAC rules supplement the MAAC rules, and explain how they are implemented in the WIMAC environment.
3. FPV Qualifications
1. All FPV flyers shall adhere to these rules and demonstrate their flying proficiency in order to be qualified for FPV flight by a WIMAC-approved authority.
2. Separate qualifications are required for airplane, multirotor, and heli FPV.
3. Airplane pilots must be qualified “Solo” flyers.
4. No-fly Zones and Pilot Stations
1. All pilots shall ensure that they remain clear of any houses or people, even if the area is within visual range.
2. All WIMAC rules regarding airplane and heli pilot stations, flying areas and no-fly areas shall be respected.
5. Spotter
1. As required by the MAAC FPV rules, all pilots flying FPV shall be accompanied by a spotter at all times, and the spotter must maintain direct visual contact at all times. No flying beyond visual range is permitted. ... [Read More]
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